sluta kommentera människor, bitch

Jag har suttit och fikat på Espresso House 2 dagar i rad nu.
Igår med Tove och idag med Anton&Amanda.
Jag har insett att jag nog är ganska elak.
Jag kommenterar nästan varenda människa som går förbi mig där jag sitter på min stol på uteserveringen med en läsk.
Idag till exempel gick det förbi en blond tjej som kanske var i min egen ålder, hon hade en rosa kort kjol, en rosa tröja och en rosa trenchcoat och stooora solglasögon.
Denna tjej var även ganska mullig, det är sådant jag lägger märke till och gottar mig till.
I ena handen hade hon en fejk LV-väska och på den andra armen satt en liten vovve. Iklädd någon fjantig rosa dress, en hund är alltid en hund oavsett storlek, enligt mig.
Jag har absolut inget dåligt självförtroende eller är avundsjuk av något slag.
Jag bara kommenterar människor och dömer dom av ren vana, eller vad man ska kalla det. Och jag har ingen aning varför.
Jag kan göra det utan att tänka innan, "Men gud, vad har hon på sig egentligen?"
Bara för att ha något lite nedlåtande att säga om den personen.
Och det är alltid om tjejer.
Jag är inte en elak människa egentligen, och jag gillar verkligen inte att nedvärdera människor.
Men ändå gillar jag på något sätt att sitta där på uteserveringen med min nya trendsäkra klänning och kommentera alla förbipasserande med en riktig bra tjejkompis, som delar min "hobby". Det är fel ord, men wtf.

Är det någon som delar min psykiska störning?

Kommentarer
Postat av: Tove

Jag delar den med dig, det vet du.

2007-07-09 @ 02:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0