Luncha med älskling

Gick upp kvart i 10, trött som satan. Men duktig är jag.
Gjorde lite gröt och satte mig framför nyhetsmorgon en halvtimma.
Tittade på Malous bokklubb (det hette något i den stilen), det var ganska intressant.
Handlade om en författare som skrivit en självbiografi, om sitt liv såklart. Han hade fått barn med sin flickvän när han var 16, hoppade av skolan och försörjde familjen tills han var 18 då dom gifte sig. Några år efter det lämnade hon honom och dottern men kom tillbaka ett år senare och fick ensam vårdnad. Han blev helt förtvivlad och gick ner sig totalt. Blev beroende av heroin och gjorde slut på alla pengar.

Han blev så besatt att han försökte råna en bank -Med en leksakspistol. (Denna man hade absolut ingenting av värde, inga pengar. Ingenting)
Han åkte i alla fall fast, 23 år fick han. När folk samma vecka hade dömts till 10 år för mord.
Hans långa straff berodde på att han var aktiv inom vänstern, vilket inte uppskattades.
Han rymde ifrån fängelset i Australien till Bombay, Indien.
Där levde han i ungefär 2 år. Vid ett flertal tillfällen åkte han fast igen, då oskyldig.
Jag kommer inte ihåg hela storyn men jag har lust att läsa boken, dock är den 900 sidor lång.

Jag blev i alla fall inspirerad till att läsa så jag fortsatte med min bok jag påbörjade igår kväll. (natt).
På det fjärde ska det ske, heter den och är skriven av Kajsa Ingermarsson.
Den verkar jättebra, har bara läst ca 80 sidor än så länge.

Vid 11 slet jag mig trots alltför att skriva ett snabbt inlägg. Jag skulle ju egentligen gå och lämna runt mitt CV i lite butiker&caféer, men jag är så himla trött, bättre att göra det någon helgdag eller så när jag är pigg. Känner mig inte så trevlig.
Funderar på att lägga mig&läsa nån halvtimma till och sedan ta en snabbdusch och göra mig iordning för att möta upp Anton och äta lunch.
Är sugen på en kycklingsallad eller thailändskt.

Innan det ska jag även kila iväg och hämta 2 paket, ett ifrån Ellos och det andra har jag inte en susning om var det är ifrån.

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0