vilken historia

Jag har haft ett gäng fina vänner som hängt med under åren. Jag är en sådan person som gillar att ha någon som står mig nära, som då blir mitt allt och min bästa vän. Och lustigt nog så har personerna avbytt varann ganska flitigt.

Jag gick på Ekorrens dagis. Där var det antingen jag&Lovisa eller jag&Elisabeth. Ibland var vi alla 3.
Elisabeth var ganska lugn av sig och Lovisa blev ett riktigt bustroll när hon var med mig.
Vi planerade att rymma hur många gånger som helst och vi brukade gå och luncha när vi blev lite äldre (typ 8!?) och sno med oss kakor ifrån restaurangen.
Lovisa har jag känt sen jag var typ 2 år. Vi var verkligen bästisar.

Sedan började jag i Ängskolan. Då blev jag vän med en grekisk tjej som heter Tina. Vi satt ihop i några år. Vi gjorde typ allt tillsammans och hade alltid något att göra. Antingen var vi på grönan, ute och cyklade eller så var vi på utflykt med min mamma och våra hundar.
När Tina började i fyran (jag gick då i trean) så slogs hennes klass ihop med en annan och hon blev bästis med en annan tjej. Jag var ganska ledsen då.
Istället för att vara med henne så blev jag vän med 2 tjejer i min klass. Alma och Nathalie. Jag och Nathalie funkade jättebra, men på senare dagar har de två blivit bästisar.

I fyran så flyttade vi och då bodde en tjej som heter Madelene 3 våningar ovanför mig. Hon gick också i Ängskolan fast på en annan avdelning. Madde red på Solna Ridskola och det var så det begav sig. Jag började också rida.
Vi lekte häst nästan varje dag. Dock gled vi isär när jag flyttades upp i hennes grupp efter att bara ha ridit några gånger.

I femman bytte jag till Wisénska, där alla stallkompisar gick.
Där lärde jag känna Frida, och där lärde jag känna Linn. Varannan månad var det jag och Frida och varannan månad var det jag och Linn. Jag och Frida bråkade ganska mycket men vi var ändå väldigt bra kompisar. Däremot är Linn en tjej jag fortfarande ser upp till. Jag ville jättegärna vara Linn när jag var liten. Hon var verkligen världens bästa vän. Vi gjorde nog det mesta tillsammans och gick igenom det mesta och vi sov alltid hos varann.

Någonstans i sexan lärde jag känna Felicia. Vi hade också riktigt kul tillsammans men det var väldigt intensivt. Felica hade en kompis som hette Amanda som jag lärde känna. Amanda och jag klickade direkt och hon är nog utan tvekan min bästa vän genom tiderna. Vi är inte lika tajta idag men även om det gått 2 månader utan att vi setts så är det fortfarande som om vi sågs igår och vi kan prata om exakt allt. Amanda är världens goaste tjej och med henne kan jag vara mig själv till 100%. Med henne har jag så sjukt många minnen så det är inte klokt. Amanda är den tjejen som vet allt om mig.
Någonstans när jag lärde känna Felicia lärde jag känna Gila. Gila är som sagt förmodligen min närmaste vän i dagsläget.

I sjuan bytte jag tillbaka till Ängskolan och då lärde jag känna Jennifer. Jennifer var redan på den tiden lite rebellisk och genom henne fick jag min första pojkvän. Allt gick väldigt snabbt. Många pojkvänner avverkades på den tiden.
Genom Jennifer lärde jag sedan känna Pernilla, aka Pillow och hon och jag blev snabbt vänner.
Sen en helgdag stötte jag på Pernilla, aka Pea utanför Duvbo tunnelbana (Pea och jag gick i samma klass), helt spontant frågade jag om vi skulle göra något och då åkte vi till Kista Centrum.
Efter den dagen var det jag och Pea.
Vi gick tillsammans till skolan, lämnade inte varann en sekund i skolan, var med varann efter skolan och pratade på kvällen. Varje onsdag när det var OC så pratade vi i pauserna. Peas mamma trodde vi var lesbiska, så illa var det.
Sedan började jag umgås med Carro, en annan tjej i klassen. Carro är halv filippin och hennes familj är världens gulligaste. Där var jag ofta och man skulle kunna trott att jag var en dotter i familjen. Någonstans i den här vevan lärde jag känna en annan Amanda, genom Pillow. Eller egentligen lärde vi känna varann vintern 04 men vi började inte umgås förrän ett halvår senare. Amanda är idag en av mina bästa vänner och har varit sen den 7/4-05 (dagen hon fyllde 14).

I slutet på åttan blev det massa skitsnack mellan alla tjejer och jag bytte till Tallbackaskolan när nian skulle börja.
Där hamnade jag i samma klass som Tove. Tove, Tove, Tove. En tjej jag har haft riktigt kul med. Vet inte vad jag ska säga om henne. Det året hade jag näst mest frånvaro i hela skolan. 80%. Gissa vem som hade 90%? :)

På våren i nian, närmare bestämt den 1/3-07 (på sportlovet) träffade jag Anton. Anton kom att bli mitt allt. Inte bara en pojkvän utan min själsfrände och den personen som känner mig utan och innan. Han kan mig helt enkelt. Han vet hur jag fungerar på alla sätt och vis.

Vet inte vad jag ville få sagt med det här men det var skönt att få skriva av sig lite. Kul att läsa igenom det jag nyss skrivit eftersom jag alltid säger att jag inte gillar tjejer, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0